דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין בלי ילדים - המדריך 

מאת    [ 14/04/2019 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2121 פעמים ]

אחת הנקודות הקשות ביותר בהליך גירושין היא ללא ספק שאלת הילדים. אצל מי הם נשארים, כמה פעמים נותנים לצד השני לראות אותם, מתי, איפה, איך קובעים, מה עושים בסופי שבוע, מה עושים בחגים, וזה עוד לפני שהגענו לנקודות כמו מזונות וכדומה.

על פניו, זוגות רבים נוטים לחשוב שאם אין ילדים בתמונה, אז הגירושים הם הרבה יותר פשוטים ומהירים. זה לא בהכרח כך. זוגות שנמצאים בהליך גירושין ואין להם ילדים או לחילופין, יש להם ילדים גדולים שלא צריך לדאוג להם (מעל גיל 18), אז יכולות להיות לא מעט נקודות של מחלוקות בין בני הזוג וזה יכול להשפיע עליהם. כעת השאלה כיצד מתמודדים עם זה.

אופציה אחת, היא להגיע להסכמות בלי שום צורך של התערבות חיצונית. מדובר על גירושים ידידותיים, שני בני הזוג מגיעים להסכמות ביניהם כיצד יחלקו את הרכוש, וכל אחד יוצא לדרכו החדשה. הרבה פעמים גירושים כאלה מובילים להמשך יחסים חמים גם אחרי שבני הזוג נפרדים.

אופציה שנייה, גירושים קשים שמגיעים אל בית משפט. מדובר על מקרים בהם בני הזוג לא מגיעים לשום הסכמה, בין אם זה נובע מחוסר יכולת ובין אם זה נובע מאופי היחסים ביניהם, כולל אופי המקרה שהוביל להחלטה על גירושים (למשל, אם אחד מבני הזוג בוגד בשני, אז בדרך כלל זה יוביל לגירושים קשים).

אופציה שלישית, היא אופציית הביניים אשר נחשבת מאוד מקובלת היום, הכוונה לאופציה בין בני הזוג הולכים למגשר ומבקשים למצוא שם פתרון לחוסר ההסכמות והבעיות השונות ביניהם.

גישור גירושין הוא מאוד פופולארי, בין אם מדובר בהליך גירושים עם ילדים ובין אם מדובר בגירושים שלא מעורבים בהם ילדים. צריך לומר, שתהליך זה מאוד פופולארי, לא רק בגלל שזוגות רבים בוחרים בו, אלא בגלל תהליך שהמדינה יצרה אשר מחייב זוגות להגיע לגישור לפני שהם פונים לבית משפט, מתוך כוונה לייצר תהליך גירושים ידידותי ונעים יותר.

איך מתבצע הליך כזה

הליך גישור מתבצע באופן הבא. שני בני הזוג מגיעים למגשר, אשר נחשב איש מקצוע מוסמך, משמיעים בפניו את הטענות שלהם, מציגים לו את האינטרסים והעמדות שלהם, הוא מנסה דרך הסיפור שהם מספרים והעמדות שלהם, להגיע ביחד איתם להסכמות משותפות.

כל זה מתבצע בהליך שאיננו שיפוטי ואיננו בורר מי צודק ומי לא. הרעיון הוא להגיע להסכמות, הבנות שיכולות להחזיק מעמד, הבנות ששני הצדדים יהיו מסוגלים לחיות איתן ויקבלו אותן ולא להחליט מי צודק ומי לא, מי טועה ומי אשם. זה לא תפקידו של המגשר לקבוע מי צודק, מה שכן, הוא ינסה דרך התחושות של שני הצדדים, דרך המחשבה, העלבון והכאב שהם חשים, להוביל כל אחד מהם אל הנקודה בה הוא יהיה מוכן לבצע את התהליך בצורה טובה, מסודרת ואחראית.

על מה דנים בהליך גישור ללא ילדים

כאמור, גם זוגות שאין להם ילדים ועומדים להתגרש צריכים להגיע להסכמות שונות ביניהם. כך למשל, הם צריכים להגיע להסכמות לגבי הדירה, מי יקבל אותה, מה יעשו איתה, מה יעשו עם הרכב, עם הרכוש המשותף, חשבונות בנק, תוכניות חסכון וכדומה.

אם יש להם עסק משותף, צריך להחליט מה עושים איתו, האם להישאר שותפים, האם צד אחד מוכר את החלק שלו לצד השני, האם לפצל את העסק.

לפני סיום חשוב לומר, כל דבר שמגיעים עליו להסכמה, יש לו משמעות, לא רק בהווה אלא גם לעתיד, למערכת היחסים בין בני הזוג אחרי שהם יתגרשו. לכן חשוב שתהליך הגישור יצליח.

מוסכם הינו מרכז גישור גירושין ארצי עם ניסיון של מאות גישורים שנעשים בו בהצלחה בכל שנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב